در این پست از سایت آکاایران برای شما مطالبی در مورد فوائد چای سبز و زمان مصرف چای سبز آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

تا چندین سال پیش کمتر کسی بود که از چای سبز مصرف نماید یا بسیار کم استفاده می شد یکی از دلایل این موضوع طعم طعم تلخ تر آن نسبت به چای های دیگر بود اما با گذشت فوائد این نوع چای هر روز بیشتر نمایان شد اینک چای سبز بیشترین مصرف را در بین آشامیدن ی ها و دم نوش ها دارد اما باید مساله را یاد آور شویم آن میزان مصرف و زمان استفاده آن است ، گروه سلامت آکاایران در این مقاله قصد دارد تا با ارزیابی مسائل مختلف دلایل مختلف نشان دهد که بهترین برای مصرف از چای سبز جهت لاغر شدن چه زمانی است و از شما همراهان سایت آکاایران خواهشمندیم که این مقاله را تا انتها بررسی فرمایید.

ساعت مناسب مصرف چای سبز برای لاغری

می دانید چای سبز دارای فوائد بسیاری است ، ولی چنانچه در این ساعت میل بکنید تاثیر آن چند مساوی می شود و ...

چای سبز,چای سبز تیما,چای سبز لاغری,چای سبز چیست,چای سبز در زمان بارداری,چای سبز یبوست,چای سبز و بارداری,چای سبز برای بانوان باردار,چای سبز کیسه ای,چای سبز برای بانوان شیرده,رژیم لاغری-رژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن




خیرید چای سبز
چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.
نتایج برخی نقد ها نشان داده است چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می تواند جذب چربی را کم نماید و سبب لاغری شود...
از طرف دیگر، توصیه می شود آشامیدن چای حداقل به 2 ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

موضوعی که باید در این خصوص در نظر گرفت، اثر چای بر کاهش جذب آهن است. بسیار ها تصور می کنند که فقط چای سیاه است که سبب کاهش جذب آهن می شود میل کردن اش را باید حداقل 1 ساعت بعد از غذا به تأخیر انداخت؛

در صورتی که از این نظر، فرق ی بین چای سبز و سیاه نیست؛ زیرا پلی فنول های موجود در هر 2 نوع آنها مانع جذب این ماده معدنی ارزشمند می شوند. همچنین ، بیان موضوعی مانند تاثیر چای بر کاهش جذب چربی و كم شدن وزن نیز چندان علمی نیست باید میزان ، زمان مصرف، غلظت چای و حتی نوع غذای مصرفی با آن روشن شود. چنانچه چای سبز مانند چای سیاه غلیظ باشد، در بحث آهن غیرهِم تاثیر می گذارد.

تاثیر چای تداخل آن بر جذب آهن در رژیم های غذایی با رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی - گوشت از نظر جذب این ماده مغذی مشکلی ایجاد نمی نماید ولی در منابع غذایی غیرگوشتی سبب ظهور تداخل می شود.
به طور کلی، آهن در مواد غذایی به دو شکل منابع هِم که در انواع گوشت ها یافت می شود و منابع غیرهِم که در همه مواد غذایی گیاهی است به چشـم می خورد. ارزیابی ها نشان داده اند که ترکیبات موجود در چای می توانند با آهن غیر هِم ترکیب شده و جذب این نوع از آهن را پایین آورند.

پس توصیه می شود چای (چه سبز، چه سیاه) همراه غذاهای غیرگوشتی مصرف نشود؛ زیرا سبب ظهور تداخل کاهش جذب آهن می شود.

به نقل از آکاایران : بهترین زمان برای مصرف چای یکی دو ساعت قبل یا بعد از غذاست؛ زیرا غذا تا بخواهد به وهله هضم برسد، باید یک سری مراحل را در دستگاه گوارش طی نماید ؛ به مخصوص اگر غذای مصرفی چرب باشد، هضم غذا 2 تا 4 ساعت طول خواهد کشید و تا زمانی که به وهله هضم برسد می توان چای را مصرف کرد ولی در هر حال استفاده چای با غذا چون روی هضم آن اثر می گذارد، درست نبوده عادت غذایی مناسبی تلقی نمی شود.

از طرف دیگر، صرفاً آشامیدن چای با هدف کاهش وزن نیز اقدامی منطقی به حساب نمی آید. اینکه افراد تنها با مصرف ماده غذایی ویِژگزینشه به لاغری دست پیدا کنند، نه توصیه می شود و نه علمی است؛ زیرا كم شدن کالری دریافتی در مقایسه با کالری مصرفی است که می تواند بیشترین نتیجه یا همان کاهش وزن مورد انتظار را به همراه آورد.